05.05.2013

Devil's Elixir... out of Devil's kitchen...

Hey sweeties!
My friend Sarah is soooo cute... she ordered some Perfumes for me and at last she makes me a present of those scents. 
The perfumes are from Teufelsküche (in English "Devil's Kitchen") - a shop in Münster. It is yeeeeeears ago, when I bought a big bottle of Patchouly there when I had a daytrip to Münster. And even though the perfume is more than 10 years old, it still smells intense...
Sarah brought me two different scents - La Vanille Noir and Horny Babe...
I must admit, I don't like the picture on the Vanilla-Perfume - but its such a great scent...
It's patchouly and heavy intense vanilla... After applying it on the skin, it smells fantastic and for hours...
Horny Babe is out of Teufelsküche's "Nuttendiesel"- Collection (in Englich something like "prossie perfume"), it's name is awful... but it smells absolutely fantastic... like almonds and marzipan...very deep and heavy...
I love those dramatic scents...with a hint of mossy patchouly... 
I think I have to do a trip to Münster soon... to try the other scents... some of them make me very curious... 
Do you know the scents of Teufelsküche? Which one is your favourite?
Hugs'n'Kisses
yours
Meeow

Kommentare:

  1. Ich liebe den Duft von Patchouli, dieses Süßliche und Schwere! Könnt mich reinlegen! Leider kann mein Freund das garnicht leiden und ich trag's auch nur, wenn ich ohne ihn unterwegs bin. Ich versteh aber einfach nicht, warum man das nicht mag.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Reines Patchouli trage ich auch nicht unbedingt gerne - es ist mir einfach zu dominant, aber in Kombination mit süßen Noten oder gar etwas fruchtiges wie Orange und Zitrone (ich stehe ja total aufs "Karma"-Parfum von Lush) mag ich sie immer arg gerne. ^^

      Löschen
  2. Die Düfte klingen tool. Aber mit dem Design hast du recht. Furchtbar! Sowohl optisch, als auch namentlich

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. jaaaa nicht wahr - auch die anderen Düfte von Teufelsküche haben echt schreckliche Namen und Designs - ich frage mich immer, wer so geschmacklos ist... naja, immerhin riechen sie gut :D

      Löschen